Újsághirdetéstől az okostelefonig

Ki gondolná, hogy az online társkeresés ősi formája, az újsághirdetés már több mint 300 éves? 1700-ban, 10 évvel azután, hogy az első sajtótermék piacra került, megjelentek az első házasságközvetítő irodák és ennek köszönhetően a házassági hirdetések is. A XX. század második felében még illetlen dolognak számított, ha nő adott fel társkereső hirdetést valamelyik újságban – ha férfiak tették, abban senki nem látott kivetnivalót.

Az online társkeresés a ’90-es évek közepén kezdődött el igazán, 1994 decemberében jegyezték be a kiss.com-ot, és ’95 januárjában a Match.com-ot, utóbbi máig működik. Ha belegondolunk, az első, online módon összejött párok legidősebb gyerekei idén érettségizhetnek, ez azért nem kis dolog!

A társadalmi elfogadottságot érdekes módon egy film hozta el, a Meg Ryan és Tom Hanks főszereplésével készült A szerelem hálójában. 1998-at írunk csupán, ekkor indult el a Randivonal.hu, mely amellett, hogy úttörőnek számított hazánkban, azóta is újabbnál újabb fejlesztésekkel igazodik a piac igényeihez.

Kánya Kata, aki hagyományos társkereső irodát működtet, elmondta, a hozzáfordulók döntő többsége regisztrált már társkereső oldalon, sőt párhuzamosan keresi a társát az irodában és online társkereső oldalon is. Kata bátorítja is a társkeresőket, hogy egyszerre minél többféle lehetőséget vegyenek igénybe a siker érdekében.

 

„A technika fejlődésével az online társkeresés módszerei is folyamatosan változnak, bővülnek, a szélessávú internet elterjedésével egyre tetszetősebb, színesebb, gazdagabb lett a kínálat. Egyre többen használnak okostelefont, már nincsenek helyhez kötve sem, bárhol elérhetik a társkeresőt, keresgélhetnek, flörtölhetnek, levelezhetnek. Napjainkban már minden hatodik társkereső mobiltelefonról vagy tabletről keres társat magának” – árulta el Móczár Rudolf, a Randivonal.hu-t is üzemeltető Habostorta Kft. marketing igazgatója.

Különböző statisztikák szerint világszerte mintegy 20 millió ember keres interneten partnert magának, és évente 120.000 házasságkötés jön létre ilyen módon, de ez a szám minden bizonnyal elenyésző a létrejött tartósabb vagy kevésbé tartós kapcsolatok számának összességéhez képest. Noha a Facebook és a hozzá hasonló közösségi hálók is alkalmasak lehetnek társkeresésre, igazán koncentráltan és könnyen átláthatóan az online társkeresők tudnak ebben a folyamatban segíteni.

Nem csupán az okostelefonok térhódítása jelenti a folyamatos innovációt ezen a téren. Időről-időre jelennek meg olyan új funkciók a társkereső oldalakon, amelyek mindegyike a sikeres pártalálást segíti elő. Legutóbb éppen a Randivonal.hu felhasználói találkozhattak egy Jellemképnek elnevezett új szolgáltatással, ami a vizualitásra helyezi a hangsúlyt és lehetővé teszi a társkeresőknek, hogy egy-egy témához a hozzájuk legjobban illő vagy általuk legszimpatikusabb fotókkal jellemezhessék magukat.