A Melegrandi.hu sajtótájékoztatót tartott a BKK központja előtt
Néhány héttel ezelőtt a BKK járműveinek felületét is értékesítő reklámügynökség, a Publimont elutasította egy melegeknek szóló társkereső oldal hirdetésének megjelentetését a fővárosi buszokon. Az esetet követően több jogvédő szervezet állt ki a melegek jogai mellett. A Friss Gondolat Egyesület (FRIGO) nyílt levélben fordult Tarlós Istvánhoz, amiért nem engedélyezték a társkereső oldal hirdetéseit a főváros buszainak oldalán. Mivel a levélre válasz azóta sem érkezett, ezért a Melegrandi.hu társkereső oldalt üzemeltető Dating Central Europe Zrt. a BKK Rumbach Sebestyén utcai központja előtt sajtótájékoztatót tartott az ügy fejleményeiről.
Weiler Péter vezérigazgató kiemelte, hogy Magyarországon hónapról hónapra több százezren keresik párjukat online társkeresőkön. Természetes, hogy a melegek is használnak ilyen szolgáltatásokat, az viszont egyáltalán nem az, hogy számukra hirdetni nem lehet. Több nemzetközi példa is mutatja, hogy 2015-re már a legnagyobb cégek is fel tudnak mutatni egy-egy kifejezetten melegeknek szóló reklámkampányt, ilyen például a Tiffany és a Starbucks is. Magyarországon még mindig tabunak számítanak a melegek jogai és érezhető az ellenállás velük szemben, ennek szomorú példája ez az eset is.
Weiler Péter a Melegrandi.hu nevében szeretett volna átadni egy szimbolikus ajándékot is a BKK-nak (egy kifejezetten melegeknek szóló buszmegálló táblát), ezt azonban a BKK nem tartotta érdemesnek átvenni. Ők továbbra is kitartanak az álláspontjuk mellett, miszerint a hirdetés megjelenítése vagy elutasítása nem az ő hatáskörük.
„Ezzel a buszmegálló táblával hívnánk fel a figyelmet arra, hogy a BKK, mint a főváros prominens vállalata, megmutathatja, hogy igenis ugyanolyan jogaik vannak a melegeknek, mint heteroszexuális társaiknak. Az országban a melegek megítélése, elfogadása még napjainkban sem olyan szintű, mint amit egy európai országtól elvárnánk” – mondta Weiler. „A TASZ ingyenes jogsegélyt nyújt az ügyünkben, mert a szervezet véleménye szerint a hirdetés megtagadása sérti az egyenlő bánásmód követelményét. Az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz fordulunk, hogy kivívjuk azokat a jogokat, amik minden embert egyenlően meg kellene, hogy illessenek 2015-ben Magyarországon.”